دانش تبلیغات

خلاقیت در انتخاب هدایای تبلیغاتی خلاقانه

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

زمانی که قصد هدیه دادن به عزیزی را دارید و دوست دارید هدیه ای خلاقانه به آن شخص دهید ، باید در وهله اول به گیرنده ی هدیه ، مناسبات و بودجه خود فکر کنید .یک بسته صابون معطر و مرغوب می تواند هدیه ای خلاقانه باشد برای میزبان ولی نه برای جشن بیست و پنجمین سالگرد ازدواج آنها .

ماندگاری هدایای تبلیغاتی خلاقانه

شما باید به ماندگاری یا موقتی بودن هدیه خود و اینکه هدیه شما تا چه اندازه شخصی می باشد را در نظر بگیرید و در نهایت میزان بودجه ای را که شما می خواهید برای هدیه خود خرج کنید را در نظر بگیرید .

بعضی از هدایایی که انتخاب می کنیم ماندگار نیستند مانند گل – شکلات- صابون- اجناس کاغذی و … که البته این هدایا برای دوستی که همه چیز دارد و شما فقط قصد خوشحال کردن او را دارید مناسب هستند . ولی در مورد هدایای تبلیغاتی خلاقانه برای شرکت و برند خود بهتر است به هدایای ماندگار فکر کنید .

از جمله هدایای دیگر که در زمره هدایای غیرماندگار هستند ولی به علت پایداری در ذهن شخص خاطره خوبی را به یادگار می گذارد می توان به : میوه و یا گیاه خاص – بلیط سینما یا تئاتر و… اشاره کرد به علت تاثیری که به جا می گذارند می توانند جزء هدایای خوبی باشند

و اما در مورد هدایای ماندگار می توان به لیستی از جمله : کتاب- تجهیزات ورزشی- اثاثیه – لوازمی برای دکوراسیون منزل- هدایای چوبی – قاب عکس و .. اشاره کرد

تمام این هدایا می توانند به عنوان نقطه عطفی در رابطه شما به حساب بیایند.در نظر گرفتن ماهیت مناسب می تواند در انتخاب هدیه به شما کمک بسزایی کند . یک تقویم چوبی که جایگاهی برای حک لوگو و شعار تبلیغاتی شما را دارد می تواند به عنوان یک هدیه تبلیغاتی خلاقانه دانست که شما را در ذهن مخاطبانتان ماندگار می کند .

                     لطفاً مقاله  ”    مدیریت زمان کلید اساسی ایجاد انگیزه برای تولید بیشتر  ”  مطالعه نمایید.

آیا هدایای شخصی می توانند هدایای خلاقانه باشند؟

هدایای شخصی مانند لباس- جواهرات و عطر و ادکن هدایای شخصی محسوب می شوند که معمولاً همسر و افراد بسیار نزدیک به همدیگر هدیه می دهند .شما می توانید برای دستیار خود یک لوسیون دست هدیه دهید ولی عطر یا لباس زیر به علت ماهیت رمانتیکی دارند هدایای مناسبی  نیستند .

برای اینکه بتوانید شرکت و برند خودتان را تبلیغ کنید نیاز به هدایای گران قیمت و لوکس نیست . بدون شک هدیه ای که در خور بودجه شما باشد بیشتر لذت بخش می باشد .

برای انتخاب یک هدیه خلاقانه نیاز نیست که پول زیادی خرج کنید بلکه با صرف زمان و وقت می توانید هدیه ای را انتخاب کنید که هم مخاطب خود را خوشحال کنید و هم بتوانید شرکت و کار خود را به بهترین شکل پرزنت کنید یعنی با یک تیر و دو نشان .

غذا نقش مهمی در خلاقیت هدایای تبلیغاتی دارد

غذا و نوشیدنی اگر چه جزء هدایای ناپایدار هستند ولی همیشه مورد استقبال قرار می گیرند .ولی نکته مهم اینجاست که قبل از خرید این نوع از هدیه ها به حساسیت های افراد توجه کنید زیرا ممکن است در دیگران ایجاد ناراحتی کنند .

مواد غذایی .بله کاملاً درست متوجه شدید مواد غذایی می توانند از جمله هدایای خلاقانه ای باشند که باعث رشد کسب و کارتان شوند . شما می توانید با مواد غذایی خاص شهر خودتان شروع کنید مانند پنیر- عسل- مربا – آجیل و به عنوان هدایای تبلیغاتی خلاقانه استفاده کنید.

البته بهتر است قبل از شروع به کار کاتولوگ محصولات خود را آماده و به همراه نمونه محصولات خود که به خوبه بسته بندی نموده اید برای شرکت ها ارسال کنید .

از بین مواد خوراکی که گفته شد شکلات ها می توانند از جمله هدایای تبلیغاتی محسوب شوند که همه به آن علاقه دارند ولی برای فصول گرم بسیار مناسب نیستند

چطور از گل به عنوان ایده طراحی خلاقانه استفاده کنیم ؟

گل . به توجه به دنیای دیجیتال و آنلاین امروز می توانید دسته گل زیبایی را به صورت آنلاین و یا تلفنی سفارش دهید و برای کسی که می خواهید ارسال کنید .

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

شما می توانید گل را به همراه به یک هدیه ماندگارتر مانند یک پایه نگهدارنده موبایل که از چوب ساخته شده است که به راحتی می توانید تلفن همراه خود را روی آن قرار دهید برای شخص مورد نظر خود ارسال کنید .

اگر شما دوست دارید هدیه ای که ارسال می کنید شامل گل یا گیاه باشد می توانید از یک پایه تقویم چوبی استفاده کنید که در کنار پایه آن یک گلدان کوچک سرامیکی قرار داده شده و اینگونه هدیه خود را ماندگار کنید .

نکات مهم کارت خرید برای هدیه دادن

کارت خرید و یا کارت هدیه برای همه فروشگاه ها کاربرد دارند ولی بعضی از مردم معتقد هستند که کارت هدیه فاقد حس شخصی می باشد و از نظر بسیاری دیگر هدیه ای مناسب می باشد

البته باید در نظر داشت که این هدایا جزء هدایای تبلیغاتی خلاقانه نیستند ولی خوبی کارت هدیه در این است که گیرنده آن به راحتی می تواند آنچه را که نیاز دارد تهیه کند ولی ما باید به جزئیات کارت هدیه توجه کنیم

  • بعضی از کارت های هدیه تا تاریخ خاصی اعتبار دارند و بعد از آن تاریخ منقضی می شوند .
  • بعضی از کارت های هدیه اگر از آنها استفاده نشود از ارزش آنها کم می شود .
  • اگر چنانچه فروشنده ای ورشکست شود نمی توان کارت هدیه آن فروشگاه را برای فروشگاه های دیگر استفاده کرد .
    که این می تواند نقطه ضعف بزرگی در مورد کارت های هدیه باشد .

هدیه دادن پول نقد برای چه کسانی مناسب است ؟

این هدیه برای نوجوانان بسیار مورد قبول می باشد زیرا دوست دارند پول نقد بیشتری در دست داشته باشند و یا برای تازه عروس داماد ها که برای شروع زندگی به پول بیشتری نیاز دارند می تواند هدیه ای ارزشمند محسوب شود .

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

سهام ،تعهد، و سپرده ثابت

این هدایا بیشتر برای جوانان می باشد که از آن به عنوان هدیه گذر از سنین کودکی در نظر می گیرند و این نوع از هدایا برای زمانی که جوان می خواهد زندگی اجتماعی خود را شروع کند بسیار مفید خواهد بود . والدین آینده نگر برای فرزندان خود این نوع از هدایا را به عنوان هدیه تولد هر ساله مبلغ مالی در نظر می گیرند

هدیه ای شخصی

هدایایی که برای آنها زمان صرف می کنید و مهارت خود را به کار می گیرید که دیگران را خوشحال کنید بسیار ارزشمند هستند که می توان به چند مورد از هدایای شخصی اشاره کرد

تفریح و گردش هفتگی به نوه ها

تقسیم سبزی و گل های حیاط با دیگران

خرید کردن برای فردی که دوران نقاهت بیماری خود را می گذراند

عیادت هفتگی از بیماری که نمی تواند از خانه خارج شود .

هدایای گروهی

زمانی که شما به سالگرد ازدواج یکی از دوستانتان دعوت شده اید می توانید با هم فکری هم هدیه ای بخرید که در خور توجه باشد . یا زمانی که قصد دارید برای یکی از همکارانتان در شرکت یا رئیس خود هدیه بخرید می توانید به صورت گروهی این کار را انجام دهید .

ولی در نظر داشته باشید به مبلغی که هر کس می تواند بدهد احترام بگذارید و به همه شرکت کننده ها و تصمیمی که می گیرید احترام بگذارید . بهتر است در پایان فهرست کسانی که در  خرید این هدیه شرکت داشته اند به صورت یک کارت در جعبه قرار دهید تا گیرنده آن بداند از چه کسانی باید تشکر کند .

خوبی هدایای گروهی اینست که می توان از خلاقیت همه افراد استفاده کرد و هدیه ای خلاقانه بخرید .

پنج نکته برای ساده کردن مسئله هدیه دادن

فهرست هدایا را در طول سال تهیه کنید . علاوه بر ایده های خودتان ، ایده های دوستان و اقدام خود را هم در آن یادداشت کنید . هر وقت به خرید می روید یا در کاتالوگ ها و وبسایت ها جستجو می کنید ، فهرست هدایا را در نظر بگیرید ( حتماً شماره تماس و آدرس وبسایت را در جایی یادداشت کنید ) و به قضاوت خودتان اعتماد کنید .

فکر نکنید هدیه حتما باید عالی و کامل باشد . اگر فکر می کنید که گیرنده از آن خوشش می آید احتمالاً درست فکر می گنید و مطابق بودجه خود خرج کنید زیرا خرج کردن بیش از توان از لذت آن می کاهد .

زمانی که چیز مناسبی برای هدیه دادن دیدید آن را بخرید . همیشه چند هدیه اضطراری در کمدتان داشته باشید ولی باید در نظر داشته باشید که آن هدایای از اجناس مرغوب باشند و تنها زمانی آن ها را هدیه بدهید که مناسب گیرنده باشد .

هدایا و فهرست آرزوها

چطور می توانید مودبانه از دوستان و آشنایان خود بخواهید که فهرست هدایای مورد نیاز شما را ببینند ؟ در مورد جشن قبل از ازدواج و یا قبل از تولد نوزاد می توانید اطلاعاتی در مورد فهرست هدایای که به آنها نیاز دارید را ضمیمه دعوت نامه کنید .

فهرست هدایای مورد نیاز و یا فهرست آرزوها در مورد  دوستان نزدیک یا اعضای خانواده کاربرد دارد که می خواهند بدانند شما برای تولدتات یا به عنوان هدیه سال نو به چه چیزی نیاز دارید ولی اگر کسی غیر از دوست یا اعضای خانواده از شما سوال کرد برای مناسبت خاصی چه می خواهید بگویید : هر چیزی که شما انتخاب کنید برای من ارزشمند خواهد بود زیرا اشاره به فهرست هدایای مورد نیاز تاکیدی برای این موضوع است که هدیه بیشتر از روابط دوستانه برای شما اهمیت دارد .

شخصی کردن هدایا

شما می توانید با حک کردن حرف اول اسم گیرنده روی آن هدیه خود را به هدیه ای خاص تبدیل کنید . برای هدایای تبلیغاتی خلاقانه بهترین گزینه می توانید اسم برند و کسب و کار خود را روی هدیه خود حک کنید و به این صورت در ذهن مخاطب خود بمانید .

برای نمونه می توانید یک تقویم چوبی خریداری کنید و اسم لوگو خود را روی آن حک کنید و در یک بسته بندی شکیل به دوستان و همکارات خود هدیه دهید . در مورد هدایای تبلیغاتی خلاقانه بهتر است از کاتالوگ محصولات استفاده کنید که گیرنده با نگاه کردن به کاتالوک اطلاعات بیشتری از هدیه به دست آورد و از ارزش و زمانی که برای خرید آن هدیه صرف کرده اید با اطلاع شود .

هدایای تبلیغاتی خلاقانه می توانند گزینه مناسبی برای برند سازی باشند ، پس بهتر از بیشتر بر روی این موضوع تحقیق و جستجو انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *