دانش تبلیغات

ایده هنری خود را به هدیه تبلیغاتی خلاقانه تبدیل کنید

ایده هنری

بهترین روش برای خلق ایده هنری ، همدردی کردن با انسان هاست !! بله این راهی می باشد که افراد موفق طی کرده اند .زیرا در ارتباط بودن با نیازها ، تمایلات و انگیزه های انسان های واقعی به ما در شکل گرفتن ایده های هنری جدید کمک می کند .

مشاهده مردم در محیط زندگی و کارشان به ما کمک میکند عامل های موثر موفقیت را بهتر درک کنیم و در نهایت بتوانیم نوآوری های مفیدی داشته باشیم .

از جاذبه تا ایده هنری خلاقانه !

هرگز صبر نکنید تا سیب بر روی سر شما بیافتد تا بعد بتوانید اثر جاذبه را کشف کنید . به سیر و سیاحت بپردازید و فعالانه در جستجوی تجربه های جدید باشید که بتوانید تفکر خلاقانه را در خورد پرورش دهید .

خود را در محیط های ناآشنا قرار دهید و تلاش کنید که خود را در جای مشتری قرار دهید و جای او فکر کنید .اگر به دنبال ایده هنری می گردید که کسب و کار خود را رشد دهید ، از طریق الهام گرفتن می توانید ایده هنری خود را پرورش دهید.

زیرا الهام با مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده و آگاهانه رشد می کند .

ایده های خلاقانه تولید

ایده های خلاقانه تولید

ترکیب ایده های هنری خلاقانه

زمانی که از مشاهده و عملیات میدانی فارغ شدید ، حالا نوبت به کار پیچیده درک و فهم داده های جمع آوری شده می باشد .در این مرحله شما باید از ایده های هنری که جمع آوری کرده ایده اید ، ایده های هنری خلاقانه بسازید که معنی داشته باشند .

ما باید از مشاهده های منفرد و موضوع های منحصر به فرد به الگوهای عمومی برسیم که در مورد افراد زیادی صادق باشند .در زمان ترکیب کردن ایده های هنری باید به محدوده های مستعد نقشه که می توانند منشأ راه حل های خلاقانه باشند را شناسایی کنیم .

حالا یکبار دیگر مسئله را برای خود بازتعریف می کنیم و بعد کار را شروع می کنیم .برای نمونه در صنعت چوب ما به این نتیجه رسیده ایم که اگر به جای سوال ” آیا مشتری میزهای دایره ای چوبی را بیشتر دوست دارد یا مستطیل را؟ این سوال چون بسیار عمومی می باشد و از این نوع میزها در بازار بسیار زیاد وجود دارد نمی تواند یک ایده هنری خلاقانه محسوب شود.

ولی اگر ایده هنری خود را عوض کنیم یعنی اینگونه سوال بپرسیم که آیا ترکیب صفحه چوبی میز با پایه های فلزی که به صورت اشکال هندسی متفاوت هستند می تواند مشتری را علاقه مند کند . البته هدف ما ترکیب چوب در کنار متریال دیگر می باشد که می تواند استارت ایده های هنری خلاقانه باشد.

آزمایش ایده های خلاقانه تولید

زمانی که ایده های هنری خود را مطرح کردید زمان آزمایش کردن ایده ها می رسد ، تعداد بی شماری ایده تولید می شوند که این نمونه های اولیه به احتمال زیاد با مشخصات مطلوب ما تفاوت زیادی دارند ولی با همین ایده های هنری که تعداد آنها زیاد می باشد می توان واکنش مردم و اطرافیان را به صورت دقیق متوجه شویم.

نکته مهم و کلید موفقیت در مرحله آزمایش ایده های هنری سرعت تولید ایده های هنری بدون توجه به کیفیت می باشد ، یعنی شما باید تعداد زیادی گزینه را بدون اینکه اسیر یکی از آنها شوید مورد آزمایش قرار دهید .

ما از طریق بازخورد مشتریان این چرخه ایده پردازی را توسعه می دهیم تا در نهایت به راه حلی که انسان محور ، عملی و جذاب باشد برسیم

ایده های خلاقانه

ایده های خلاقانه

پیاده سازی کردن ایده های خلاقانه

قبل از آنکه محصول خود را به بازار عرضه کنیم ، باید طراحی آن را بهبود دهیم و برای عرضه محصول در بازار نقشه راهی را طراحی کنیم .شرکت های خرده فروشی برای آزمودن تقاضا ها در شهرهای جدید ، پیش از احداث کردن فروشگاه های بزرگ اقدام به تاسیس فروشگاه های کوچک موقتی می کنند .

برای نمونه در طراحی و تولید هدایای چوبی آشپزخانه می توان ایده های خلاقانه برای ظروف پذیرایی (دیس- بشقاب- زیرلیوانی -طرح های مختلف ظروف پذیرایی) داد و به تعداد محدود روانه بازار کرد و بعد بازخورد مشتریان را نسبت به ایده های خلاقانه که با چوب طراحی و تولید شده اند را ارزیابی کرد و بعد می توان تمرکز را روی یک یا دو نمونه که بیشترین فروش را دارند آغاز کرد .

آیا ایده هنری از راه تفکر طراحی شکل می گیرد ؟

زمانی که کلمه طراحی را به تنهایی به کار می برییم بیشتر مردم به جنبه زیبایی شناختی و طراحی فیزیکی یک محصول فکر می کنند .ولی در اصل تفکر طراحی راهی برای یافتن نیازهای انسانی و ساختن راه حل های جدید به کمک ابزارها و روش های تفکر طراحان می باشد .

تفکر طراحی کردن یک ایده هنری یا ایده های خلاقانه تولید می تواند بر اساس توانمندی طبیعی انسان از طریق شهود و طراحی ایده هایی که از نظر احساسی معنا دارند و هم عملکرد خوبی دارند شکل بگیرند .

البته باید این نکته را در نظر داشت که طراحی و تولید ایده های هنری تنها بر اساس احساس و شهود یا الهام نیستند ولی اتکای بیش از اندازه بر روش های عقلانی و تحلیلی می تواند تا حدودی پرریسک باشند .

زمانی که ایده هنری به ذهن شما می رسد که قابل تحلیل یا اجرا شدن نیست و یا داده های کافی برای سنجش و تعریف آن ندارید ، اینجا تفکر طراحی می تواند سودمند باشد .

زمانی که شما می خواهید ایده هنری جدیدی اجرا کنید و یا خلاقیتی را خلق کنید ، این روش کمک می کند که در مسئله شیرجه بزنید و بینش های جدیدی را به دست آورید . در نهایت تفکر طراحی به توسعه فرهنگ خلاقیت و ساخت سیستم های سازمانی برای تداوم نوآوری کمک می کنند .

 

لطفاً مقاله  ”  بررسی جامع خلاقیت و نقش آن در طراحی هدایای تبلیغاتی  ”   را مطالعه نمایید .

 

ذهنیت پویا راهی برای رسیدن به ایده های خلاقانه

از اولین پیش نیازها برای رسیدن به خودباوری در خلاقیت ، باور به پویایی مهارت ها و توانمندی های نوآوری می باشد . اگر شما احساس می کنید که فرد خلاقی نیستید و ایده های خلاقانه به ذهن شما نمی رسند و در خلاقیت پیشرفتی ندارید ، اول باید این باورها را کنار بگذارید . باید اعتقاد داشته باشید که یادگیری و رشد امکان پذیر است .

در ادامه تحقیق پروفسور دویک از دانشگاه استنفورد در مورد ذهنیت پویا که در کتاب خوباوری در خلاقیت نوشته (تام و دیوید کلی) را دنبال می کنیم .

دویک می گوید افرادی که ذهنیت پویا دارند ، معتقد هستند که ظرفیت واقعی انسان ناشناخته است و شناختی هم نیست . او معتقد است که نمی توان از قبل دانست که با سالها تلاش و مشقت و آموزش ، فرد به چه درجاتی می تواند برسد .

دویک معتقد است که جدا از استعداد و هوش ، با تلاش و تجربه می توانیم توانمندی های خود را افزایش دهیم .برای تولید و اجرای ایده های خلاقانه شما نیاز به ذهنیت پویا دارید نه ذهنیت ایستا .

زیرا فردی که ذهنیت ایستا دارد معتقد است وقتی کسی به دنیا می آید سطح مشخصی از هوش و استعداد دارد و اگر این فرد فرصت وارد شدن به دنیای خودباوری در خلاقیت را داشته باشد ترجیح می دهد در محدوده امن خود بماند ، چون می ترسد ناتوانی هایشان برای دیگران آشکار شود .

نکته جالب اینجاست که در دنیای واقعی هر انسانی مقداری از هر دو ذهنیت را دارد . گاهی وقت ها ، ذهنیت ایستا در یکی از گوش هایمان می خواند که ” هیچ وقت در هیچ کار خلاقانه ای موفق نبوده ایم ، پس چرا خودمان را خجالت زده کنیم ؟” و در عین حال ذهنیت پویا در گوش دیگر می گوید ” تلاش، راه رسیدن به توانمندی است ، بنابراین دست کم بد نیست امتحانی بکنیم .” شما به کدام صدا گوش خواهید داد.

با ایده های خلاقانه تأثیر خود را در جهان بگذارید

زمانی که شما خودباوری در خلاقیت را می پذیرید ، اشتیاق به دست گرفتن مهار زندگی یا سازمان را به همراه می آورید و مانع از این می شود که جریان باد ، شما و کسب و کارتان را به این سو و آن سو بکشاند .

راجر مارتین ، مدیر مدرسه کسب و کار راتمن در دانشگاه تورنتو معتقد است که از ویژگی های بارز طراحان از نظر وی این است که آنها اقدامات خود را با نیت و آگاهانه می گیرند . این در حالی است که افراد معمولی به صورت ناخودآگاه گزینه معمول و همیشگی را انتخاب می کنند .

متفکران طراحی هر تصمیمی را آگاهانه می گیرند و این حتی شامل مرتب کردن قفسه کتابخانه شان می شود . و این یعنی اینکه آنکه برای همه کارهای خود با قصد و هدف خاصی برنامه ریزی دارند .

و حالا شما برای خلق ایده های خلاقانه خود به این فکر کنید که از زمان طراحی ایده هنری خود تا زمان تولید آن می تواند تاثیر خاصی بر دنیای پیرامون خود بگذارید .وقتی شما آگاهانه و با قصد و هدف خاصی شروع به خلق ایده هنری خود می کنید ، از درست کردن باغچه منزلتان تا ایجاد یک کسب و کار و جدید ، متوجه می شوید که پشت هر چیزی قصد و نیتی نهفته است .

در دنیای نوین امروزی، هر چیزی حاصل مجموعه ای از تصمیماتی است که توسط فرد دیگری گرفته شده است . پس چرا یکی از آن ایده های خلاقانه تولید از شما نباشد؟

استیو جابز و خلاقیت در تولید

اکثر ما استیو جابز را می شناسیم ، وی فردی بود که احساس خودباوری در خلاقیت بسیار قوی داشت و معتقد بود با جرئت و پشتکار می توان به اهداف بزرگ دست یافت .

وی در یکی از مصابحه های خود اینچنین گفته بود ” زمانی که درک کنید می توانید در زندگی حرکتی کنید ، ضربه ای وارد کنید و چیزی از آن سوی زندگی بیرون بیاید ، اینکه می توانید دنیا را تغییر دهید ، می توانید آن را شکل دهید … این شاید مهم ترین موضوع زندگی است …. وقتی شما این حقیقت را در یابید دیگر هیچ وقت ساکن نمی مانید ” .

وقتی که به تدریج خودباوری شما افزایش می یابد ، شانس بیشتری برای تغییر دنیا پیدا می کنید ، با ذهنیتی پویا کار را شروع کنید و باور عمیق داشته باشید که پتانسیل واقعی تان هنوز ناشناخته است . اگر تا حالا ایده های خلاقانه که باعث متحول شدن کسب و کارتان نداشته اید نگران نباشید، زیرا توانایی شما فقط محدود به آنچه در گذشته انجام داده اید ، محدود نمی شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *